OA133915

[ViAX 250] Robotmaaier detecteert hondenpoep niet

Als het goed is zou de VIAX 250 een slimme robotmaaier zijn die objecten kan detecteren die op het gras liggen.

Als het toevallig voorkomt dat de hond eens een keer op het gras heeft gepoept dan rijdt de robotmaaier hier gewoon doorheen. De keutels steken qua kleur goed af van het gras en de keutels zijn groot. Waarom detecteert de maaier het niet?
Bij de robotstofzuiger zie je bv dat hij foto's maakt van obstakels. Dat doet de robotmaaier ook niet. Soms staat er een melding op het scherm dat er iets op het gras ligt terwijl er niks ligt. Ik zou graag weten waardoor de maaier denkt dat er iets ligt, aangezien deze honderden opbiechten zou moeten herkennen dan zou deze datum ook moeten kunnen aangeven.

Kortom, hoe kan ik ervoor zorgen dat de robotmaaier keutels ziet en hier omheen rijdt?
U moet inloggen om te kunnen antwoorden. Inloggen | Register

4 Reactie

屏幕截图 2026-09-03 102410.png
Maak de camera alstublieft schoon met de meegeleverde schone doek, zodat de lens vrij is van vuil. Controleer tevens in de app of de gevoeligheid voor obstakeldetectie is ingesteld op laag. Pas deze indien nodig aan naar matig of hoog. Dit model kan foto’s en video’s opnemen tijdens de patrouille. U kunt de beelden bekijken aan de hand van de instructies op de afbeelding. Houd er rekening mee dat de videofunctie alleen eenrichtingscommunicatie ondersteunt. Wij nemen uw suggestie graag mee voor ons ontwikkelteam. Wij verzoeken u vriendelijk om onze toekomstige updates in de gaten te houden. Met vriendelijke groeten.
OA133915Discussiestarter
1000235234.jpg
Waar kan ik de gevoeligheid van de obstakel detectie instellen? Ik zie alleen de optie om de gevoeligheid in te stellen van de personen detectie.

Op de plattegrond zie je de problemen/obstakels die de maaier tegen komt. Als ik hierop klikt zie ik geen foto van hetgeen het probleem is geweest zoals bij de robotstofzuiger.

Zelf foto's maken kan wel maar dat is niet wat ik bedoel

Hallo, bij de VIAX250 grasmaaierrobot kan momenteel alleen de gevoeligheid voor mensdetectie worden aangepast. De robot maakt gebruik van AI‑visie om tot 300 verschillende obstakels contactloos te vermijden.
Als er huisdierpoep op het gazon ligt, kunt u dit eerst opruimen voordat u de maaier start. U kunt ook het betreffende gebied instellen als een „dieractiviteitszone“. De maaier vermijdt dit gebied automatisch tijdens het maaien, om dieren minder te storen en hun veiligheid te waarborgen. Wij hopen dat deze informatie u helpt.
OA133915Discussiestarter
Dat is natuurlijk niet het idee achter een slimme robotmaaier. Natuurlijk houd ik het gras bij of er niks ligt. Maar het kan wel eens gebeuren dat in de tussentijd de hond toch iets doet. Dit kan overal op het grasveld zijn. Dit zou betekenen dat de robotmaaier niet meer kan maaien aangezien het hele grasveld een dierenactiviteitenzone is.

Het detecteren van hondenpoep zou 1 van de belangrijkste en meest voorkomende dingen moeten zijn bij een robotmaaier. Zo wordt deze wel verkocht en geadviseerd. Als een donkere dikke hondenkeutel niet wordt gedetecteerd, dan wordt er ook geen tak gedetecteerd.
Valt hondenpoep niet onder 1 van de 300 ingeleerde obstakels?
Komt er ooit een update dat de maaier foto's maakt van obstakels zoals de robotstofzuiger van Mova? Ik krijg vaak meldingen te zien van obstakels op het gras terwijl er niks ligt. Ik zou graag weten waar de  robotmaaier door getriggerd wordt.
UID:OA133915
  • 3Berichten
  • 0Vrienden

© 2026 MOVA Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Snel antwoorden Terug naar boven Ga terug naar lijst